نام سایت نام سایت
بازدید از تاپیک : 388
نمایش آدرس تاپیک
http://wow-sell.ir/Forum/Post/664
اطلاعات نویسنده
محتوای پاسخ
ارسال ها
6
عضویت
23 /8 /1397
درد سیاتیک چه مشکلاتی را برای زندگی بیمار به وجود می آورد


عصب سیاتیک یکی از بلند ترین عصب های بدن می باشد که قسمت انتهایی ستون فقرات تا بخش انتهایی پا را تشکیل می دهد. عامل های مختلفی وجود دارد که باعث بروز این درد می شود که این عوارض می تواند کاملا خفیف رخ دهد که در چنین شرایطی مشکلی برای فرد به وجود نمی آید اما اگر شدید باشد می تواند سبب خانه نشین شدن و از کار افتادن شخص شود.

درد سیاتیک به صورت تدریجی زیاد می شود و حتی می تواند در هنگام فعالیت های روزمره یا حتی در موقع سرفه و عطسه بیمار را مورد اذیت قرار دهد. این عوارض اگر شدید نباشد تنها به یکی از پا ها و اندام های تحتانی منتقل می شود اما در غیر این صورت باعث بی اختیاری مدفوع و ادرار شده و عملکرد های مناسب مثانه و روده ها را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

تنها و کار آمد ترین راه برای خلاصی از چنین درد هایی که کاملا زندگی را مختل کرده است، کاردرمانی در منزل و فیزیوتراپی در منزل می باشد که بیمار به راحتی در منزل به استراحت خود بپردازد و پزشک مجرب او را ویزیت کرده و به معالجه وی بپردازد.

چه عواملی سبب بروز درد سیاتیک می شود


از جمله عوامل شایعی که باعث بروز درد سیاتیک می شود، بیرون زدگی دیسک بین مهره ای و تخریب شدن آن ها در بخش های انتهایی ستون فقرات گزارش شده است زیرا که به عصب سیاتیک فشار وارد می کند.

از دیگر دلایل می توان گفت که اگر در قسمتی از مهره های موجود در کمر تنگی کانال نخاعی رخ دهد، تومور هاینخاعی وجود داشته باشند، لغزیدن مهره ها بر روی یکدیگر یعنی اسپوندیلولیستزی اتفاق افتد، سندرم پیریفورمیس رخ دهد و یا شخص در اثر اتفاقاتی ناگهانی به مانند تصادف و یا پرت شدن از بلندی که سبب آسیب دیدن
ستون فقرات وی می شود، در چنین شرایطی و مانند این ها احتمال بروز درد سیاتیک وجود دارد.

علائمی دیگری وجود دارد که بروز درد سیاتیک را نشان می دهد و اهمیت استفاده از فیزیوتراپی در منزل و کاردرمانی در منزلرا به وضوح بیشتری بیان می کند، از جمله فرد احساس درد های تیر کشنده و همچنین سوزشی مانند در کمر خود دارد و گاهی این درد ها به لگن و پا ها نیز منتقل می شود و در سطح بدن انتشار می یابد. بیمار در چنین شرایطی احساس بی حسی و ضعف های زیادی در اندام های تحتانی خود دارد و در عملکرد آن ها دچار اختلال می شود زیرا که شاهد درد های زیادی است، همچنین حس ضعف در زانو در بسیاری از افراد دیده شده است. اشخاص در چنین شرایطی قادر به حرکت نیستند و به دیگران وابسته می باشند که جا به جایی آن ها کار بسیار سختی است.

کاردرمانی و فیزیوتراپی چگونه درد سیاتیک را مداوا می کند


کاردرمانی در منزل و فیزیوتراپی دیسک کمر در منزل و همچنین در مرکز های درمانی پزشکی، از جمله موثر ترین
راه ها برای مداوای درد سیاتیک شناخته شده اند.

فیزیوتراپیست برای چنین بیمارانی از روش های درمانی مانند منوال تراپی، تمرین درمانی، سوزن خشک، لیزر تراپی و کایروپراکتیک استفاده می کند تا به بهبود هر چه سریع وی کمک کند. درمانگر با توجه به شرایط بیمار و با آگاهی از میزان درد او، تزریق داروهای استروئیدی در فضای اپیدورال را تجویز می کند. افراد مبتلا به این
عوارض باید زیر نظر معالجه گر خود به انجام فعالیت ها و حرکات ورزشی به صورت منظم بپردازند تا مشکلات به وجود آمده در زندگی آن ها کاهش یابد.


بیماران باید حتما برای تسکین چندین مدت طبق نظر فیزیوتراپیست به استراحت مطلق بپردازند تا فشاری که به عصب سیاتیک وارد شده است بهبود یابد. افراد می توانند برای کم کردن درد های خود از کمپرس آب گرم استفاده نمایند. همچنین استفاده از دارو های مسکن و ضد التهاب ناپروکسن یا ایبوپرفن و نیز استفاده از دارو هایی که برای شل کردن عضلات هستند می تواند در تسکین درد های این عارضه موثر واقع شود.


چه عواملی باعث بروز فلج صورت می شود
عوامل بروز چنین بیماری را باید بدانید و در صورت مشاهده آن ها باید سریعا به دکتر مراجعه نمایید و یا تنها با یک تماس با مرکز خدمات پزشکی طب نو، پزشک را به منزل خود فرا خوانید و بعد از ویزیت توسط متخصصان، فیزیوتراپی در منزل و کاردرمانی در منزل را آغاز کنید.

عواملی زیادی وجود دارد که باعث بروز چنین عواملی می شود از جمله ضربه خوردن به صورت، قرار گرفتن به صورت طولانی مدت در برابر هوایی که بسیار گرم و یا بسیار سرد می باشد، رخداد حادثه های ناگهانی مانند تصادف، قرار گیری در برابر فشار آب، مبتلا شدن به
بیماری هایی از نوع ویروسی و دیگر عواملی مشابه که در عملکرد ریشه های اعصاب اختلال ایجاد می کند، سبب بروز فلج صورت می شود.

علائم فلج صورت چیست
این بیماری دارای عوارضی می باشد که اگر به سرعت مداوا نشود یعنی از کاردرمانی در منزلو فیزیوتراپی در منزل و یا در مجموعه های مخصوص پزشکی که از موثر ترین راهای مداوا شناخته شده اند، استفاده نشود، مشکلات جدی تری را برای شما به وجود می آورد از جمله ی آن ها این می باشد که در یک سمت صورت احساس ضعف وجود دارد، عضله های صورت به مدتی کوتاه منقبض می شوند، فرم طبیعی از صورت
را تحت تاثیر قرار می دهند، لب و پلک دچار افتادگی می شود، آب دهان فرد شروع به سرازیر شدن می کند و در پی آن دهان وی خشک می شود، در چشم ها احساسخشکی به وجود می آید، در حس چشایی و بلع غذا اختلال ایجاد می شود، بیمار در تکلم خود دچار مشکل می شود، سردرد به سراغ فرد می آید، سبب بروز چین و چروک در پوست شخص می شود و عواملی مشابه این ها در فرد قابل مشاهده می باشد.

درمان فلج صورت با فیزیوتراپی و کاردرمانی

افراد مبتلا به این بیماری در بیشتر مواقع با فیزیوتراپی و خدمات کاردرمانی در منزل مداوا می شوند و در طی مدت چند هفته تا چند ماه بهبود می یابند.

فیزیوتراپیست به منظور عدم تشدید انقباضات، نرمش هایی را به صورت کاملا تخصصی تنظیم می کند و ماساژ درمانیرا برای وی آغاز می کند و شیوه صحیح انجام آن را به بیمار نیز آموزش می دهد تا هر چه سریع تر بهبود یابد. انجام این ماساژ ها درد ها را تسکین دادهو کمک بسیار بزرگی برای بازگشت هر چه زودتر عضله های صورت به حالت طبیعی می باشد.

همچنین در مواردی با تشخیص درمانگر کورتیکواستروئیدهای خوراکی مانند پردنیزولون برای بیمار تجویز می شود تا التهاب ها کاهش یابند و استفاده از کمپرس گرم به بیمار توصیه می
شود. اگر بیماری های ویروسی چنین عارضه ای را به وجود آورده باشد، داروهای از نوع ضد ویروس برای بیمار تجویز می شود.

برای راحتی در طول مداوا می توان از خدمات در خانه استفاده کرد و توسط یک پزشک متخصص فیزیوتراپی در منزل و کاردرمانی در منزل را برای بهبود انجام داد.

در مواردی دیده شده است که فرد قادر به بستن چشم خود نمی باشد و همین موضوع سبب خشک شدن چشم وی شده است، در چنین شرایطی فیزیوتراپیست استفاده کردن از قطره های مخصوص چشم را برای وی تجویز می کند و استفاده از عینک و چشم بند را به آن ها توصیه می کند.
چهارشنبه 15 اسفند 1397 - 14:55
نقل قول این ارسال در پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پشتیبانی